fireflies

Tänker inte ens be om ursäkt för den värdelösa uppdateringen, det finns nämnligen inget tvång att blogga när det är sommar tycker jag. Att ta dagarna som dom kommer är nog det bästa som finns, och man gör det aldrig på samma sätt som på sommaren. Fri som en fågel. Gårkvällen blev alldeles för tok på sen, eller egentligen inte. För på sommarlovet får man stöka i lekparker mitt i natten och sitta och dricka te med tre knasbra kompisar ända tills det blir morgon. Och bli så trött så att man knappt lyckas fumla fram hemnycklarna, nästan krockar med mammas frukost och sedan somna trots att solen har gått upp och sticker en i ögonen.


Idag har jag klivit upp klockan två. Jag har solat, hjälpt mamma med lite städning och bara hängt med mig själv i några timmar. Kvällen spenderades med Danne, Yennie och Rebbo. Vi har glidit runt på stan och kikat på alla onsdagspubare. Tog ganska tidig kväll även om det var fint och titta på alla dem som var kära för kvällen, de som dansade som att ingen tittade och dom som bara njöt av vad som verkade vara en himla bra kväll. Sjutton suger. Efter sista september ska jag ha onsdagspub varje dag.

Förra veckans tisdagnatt bestämde jag och vixan oss för att en roadtrip lät som en asnajs ide. Dagen efter packade vi in två sprängfyllda väskor i volvon och körde ner till deras stuga i Boden. Fyra dagar av galet många soltimmar, sjukt mycket shopping och knasigt god mat. På söndagkväll satt två hyfsat nedstämda flickor i framsätet påväg hem igen. Det var ett par väldigt fina dagar.
Någon annan som packat och dragit är Jesper. För nästan exakt två veckor sedan torkade han bort några tårar från mina kinder och pussade mig adjö. Och jag tänker inte ljuga, det är fruktansvärt tomt utan honom. Efter fjorton dagar är det såklart inte lika jobbigt, för även om jag aldrig trodde att jag skulle kunna vänja mig vid att vara utan honom så gör man faktist det. Hur tokigt det än låter. Och även om han kommer hem kanske redan nästa vecka så gör det ändå lite ont ibland när man verkligen behöver krypa ner i en trygg famn. När man vill vara med någon man verkligen litar på. Med någon som får mig att känna mig som den enda tjejen i världen, hur jävla smörigt det än låter. För ingenting på hela jorden kan ersätta allt han är för mig.



nu ska jag sova så det blir en ny sommarlovsdag!!
PUSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0